مشخصات منتسب به نکسوس 5: بیشتر شبیه فهرست آرزوهای یک گیک تا محصولی واقعی


جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان


از فردای روزی که یک تلفن جدید معرفی می شود، شما می دانید که تلفنی بزرگتر و جذابتر در راه است. هنوز از معرفی گلکسی اس 4 زیاد فاصله نگرفته ایم که درباره مشخصات احتمالی نکسوس 5، می شنویم. مشخصاتی که می تواند هر محصول دیگری تا پایان امسال را تحت تاثیر قرار دهد.

پیش از هر چیز نگاهی داریم به مشخصات فنی که منبع ناشناس خبری، به اصطلاح آنها را افشا کرده:


- نمایشگر 5.2 اینچی OLED با رزولوشن 1920 در 1080
- پردازنده 4 هسته ای اسنپدرگون 800 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز
- 3 گیگابایت رم
- حافظه داخلی 16 یا 32 یا 64 گیگابایت
- دوربین عقب 16 مگاپیکسلی ساخت OmniVision با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه
- دوربین جلوی 2.1 مگاپیکسلی
- باتری 3300 میلی آمپری
- بلندگوهای استریو در بخش جلوی تلفن
- کنترل های جسچر
- آنتن DVB-T / ATSC برای مشاهده تلویزیون
انگار یک نفر فهرست آرزوهای بلندی داشته و برای جذاب نشان دادن آن، دست به دامن بازی Watch Dogs برای ایکس باکس و پلی استیشن هم شده. ولی این مشخصات برای یک تلفن نکسوسی در سال 2013، به دلایل مختلف ناشدنی به نظر می رسند.

گوگل چطور می تواند تلفنی با این مشخصات را به قیمت پایین عرضه کند؟ پاسخ این است که احتمالاً نمی تواند. آیا الجی توانسته از پس مشکلات فنی تولید نمایشگر OLED با این قطر و رزولوشن تمام HD بر آید؟ چنین چیزی برای سال 2013 مایه شگفتی خواهد بود. اما چه خوب شد که OmniVision در سال 2012 اعلام کرد به تکنولوژی ساخت دوربین 16 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط 4K دست یافته و گرنه این مورد هم غیر واقعی به نظر می رسید.

منبع ناشناس خبر، زمان عرضه نکسوس 5 را هوشمندانه 7 ماه دیگر (مهر 92) اعلام کرده، بنابراین استفاده از اسنپدرگون 800 دور از ذهن نیست. این منبع حتی مدعی شده که هم اکنون نمونه اولیه این تلفن که عکس لو رفته آن را در بالا می بینید، با اسم موقت Megalodon در حال تست توسط ال جی است.

راهی وجود ندارد که تصور کنیم ال جی قادر به تولید چنین تلفنی باشد ولی به جای عرضه اش به عنوان پرچمدار بعدی خود، بخواهد آن را در قالب برند نکسوس عرضه کند. برای چه باید چنین کند وقتی خود در این بازار آرام -که کم کم دارد خسته کننده هم می شود- به شدت نیازمند یک پرچمدار واقعاً نوآور است؟ از طرف دیگر چرا گوگل باید نکسوس 5 را با مشخصاتی عرضه کند که از همین الآن می توان پیش بینی کرد، باعث محو شدن هر محصولی از موتورولا خواهد شد؟

هر چند دلایل زیادی داریم که باور کنیم این، فقط یک شایعه جعلی است ولی آن را به کل رد نمی کنیم -هرگز نگو هرگز. ماه های زیادی در پیش رو است و در آینده راست و دروغ این خبر خود به خود آشکار خواهد شد. شما در این باره چه فکر می کنید؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در 29 اسفند 1391برچسب:,| ساعت 11:10| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت